Service/After-Sales Managerens vardag
Runar Sæther (52), har två barn och bor i Lørenskog. Han har arbetat inom montering tidigare. För närvarande är han service/after-sales manager hos oss på Lumon Norge och har varit en lojal medarbetare som har varit här i över 10 år.
Runar började på Lumon som montör 2014, och han kom in på Lumon på ett roligt sätt. Han arbetade tidigare i ett företag som reste runt i Norge och monterade idrottsutrustning. Av en slump hörde han en kollega prata om tjänsten som montör på Lumon, och samma dag ringde han till kontaktpersonen på Lumon. Tre intervjuer senare hade vi en ny montör!
Efter många år som montör inom olika branscher, och 1,5 år som montör på Lumon, fick Runar frågan om han kunde tänka sig att jobba inom serviceavdelningen. Lumon Norge skulle expandera och en ny avdelning skapades, och han blev Serviceledare. Positionen som After-sales manager tog han på sig 2 år senare och har sedan dess varit vår Service/After-sales manager.
I Runars position har han mycket ansvar, och det är en stor fördel att vara bra på att planera. Han är bra på att planera framåt, men med serviceyrket kan man aldrig planera allt hundra procent. Om någon ringer på morgonen eller mitt på dagen är han en som gärna hjälper varje person, och han hoppar i bilen och kommer för att hjälpa dig. Det är verkligen en inställning till service. Försäljning av plisségardiner är också något som ingår i Runars arbetsdag.
Det bästa med jobbet tycker han är mötena med alla kunder. En av de sakerna som ger honom störst glädje är att kunna vända en inte så nöjd kund till en tacksam kund som fått den hjälp han behövde. Något han också uppskattar mycket är den goda arbetsmiljön och trevliga kollegorna.
Hans favoritminne på Lumon är när han hade en mycket stor försäljning, men det som överträffar allt är alla de fantastiska kunderna han möter. Han säger att alla kunder lämnar sina spår, och han trivs mycket bra med att erbjuda bästa möjliga service!